Thursday, June 21, 2012

bunga dan cincin

Alhamduilillah.Alhamdulillah.Alhamdulillah.


Selesai sudah urusan visa dan urusan akuan pinjaman YP. 
Kesyukuran dipanjatkan dengan izinnya saat ini sudah hampir beberapa bulan sahaja pemergian ke sana.
Masa itu cukup pantas, sepantas kapalterbang diawan! nampaknya mungkin slow je dr bawah kan? tapi sebenarnya itulah kenderaan yang diguna untuk jarak jauh.


Alkisah bunga dan cincin.
tadi, saya buka fB jumpa karangan puisi Hilal Asyaraf. pemuisi terkenal.
Sempat membacanya,maklumlah akan melangkah ke alam bahagia.^^
moga awak dan kak shitah akan bahagia 7-7-2012 :)))) 


Saya tertarik dengan kisah cintanya. cinta yang mempunyai sempadan batasan juga dugaan.
saya sempat membaca setiap karangan beliau. ternyata mengejar cinta itu semudah yang disangkakan.punya jati diri yang kukuh dan gagah. 


Semasa saya di IKIP, bib awak buat apa cuti ni? tanya pensyarah 'tua' saya...hehe.tak tua pun! saya saje gelar diya tua!... biasa saja! tgh melihat seisi rumah menghafal setiap sudut rumah. jawab saya ringkas. hehe. 
padan makin besar ; balasnya sindir. hey.. ade je gurauan perkena saya.
tapi takpe, saya bangga menjadi anak murid sindiran dia. dia lah kakak saya,dialah pensyarah 'tua' saya,dialah teman sepermainan saya dia jugalah cikgu garang saya.
teringat suatu ketika, dia tergur saya, dengan muka garang dan tiada langsung kemanisan yang terpamer diwajahnya.'mana stokin tangan awak?' tegurannya keras menusuk kalbu.
cis, bapak giler garang! dalam hati :'suka hati org la nak pakai stongan ke tanak. apa kau sibuknya.kerek giler pensyarah ni.' haha. memang sadis lah. saya pun mmg sadis juga wat muke selambur,padahal dah terketar2. takpelah, nasib badan. dengar je dia ceramah free.
haha. padahal ceramah tu akhirnya bertukar ceria . saya tertarik dengan gaya penyampaian dakwahnya. ada unsur tegas dan hikmah. 
Dan alhamdulillah, faham aurat itu sebenarnya simple sahaja. niatkan diri untuk menjaga setiap tubuh badan. insyaAllah jom istiqamah dalam tutup aurat. ops! bukan! 
tak payah tutup aurat takpe tapi kena jaga aurat! haha. jaga aurat :)


satu bunga dan satu cincin...
awak simanis yang garang.
saya bangga lihat awak.
kemas berkaca mata.
pantas dengan motokar merah.
memekik dijalanan bak super drift.
Suatu hari aku pandang ,
namun sebak didada tidak mampu ditahan.
lantas butiran itu keluar merembes di hujung selendangmu.
kamu masih ingat? tapelah...
sejujurnya perasaan sayang itu hadir.
tatkala kita bersama.
bersemi saat susah payah mendapat panggilanmu.
turun naik menghadap 'raja' dunia.
namun kau gagah dengan senyuman.
manis dimuka tapi mungkin gusar dimatamu.
akhirnya kau akui kau penat.
namun penat kau terbalas dengan kejayaan kita bersama.
terimakasih awak.
awak,simanis yang garang.
sentiasa diingatan :)





4 comments:

  1. hehe. insyAallah ke bumi anbiya. kalau diizinkan. doakan kak bib ye zatul. bila nak jumpa ni? hehe

    ReplyDelete